Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 67cf53ff authored by Richard Wohlgemuth's avatar Richard Wohlgemuth :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Browse files

Merge branch 'master' into property

parents 52a020a8 92b632e2
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
Showing
with 278 additions and 24 deletions
......@@ -2,4 +2,5 @@
<databaseChangeLog xmlns="http://www.liquibase.org/xml/ns/dbchangelog" xmlns:ext="http://www.liquibase.org/xml/ns/dbchangelog-ext" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:schemaLocation="http://www.liquibase.org/xml/ns/dbchangelog-ext http://www.liquibase.org/xml/ns/dbchangelog/dbchangelog-ext.xsd http://www.liquibase.org/xml/ns/dbchangelog http://www.liquibase.org/xml/ns/dbchangelog/dbchangelog-3.6.xsd">
<include relativeToChangelogFile="true" file="xRM/2020.2.0/changelog.xml"/>
<include relativeToChangelogFile="true" file="xRM/2021.1.1/changelog.xml"/>
<include relativeToChangelogFile="true" file="generated/changelog.xml"/>
</databaseChangeLog>
......@@ -12,6 +12,18 @@
<column name="FILENAME" value="cde81e88-1ba4-43b0-9ed1-04102857879a" />
<column name="BINDATA" valueBlobFile="images/Importstruktur fr Userhelp.png" />
<column name="PREVIEW" valueBlobFile="images/Importstruktur fr Userhelp.png" />
<changeSet author="r.wohlgemuth" id="6fe2b18d-46d5-49e3-be8f-9fd411567d7d">
<insert tableName="ASYS_BINARIES">
<column name="CONTAINERNAME" value="DOCUMENT" />
<column name="USER_NEW" value="userhelp" />
<column name="DATE_NEW" valueDate="2021-10-12T09:16:01" />
<column name="MIMETYPE" value="image/png" />
<column name="ID" value="2f524e35-4895-464e-8cbf-c8b48353d311" />
<column name="DATASIZE" value="81448" />
<column name="TABLENAME" value="USERHELP" />
<column name="FILENAME" value="2f524e35-4895-464e-8cbf-c8b48353d311" />
<column name="BINDATA" valueBlobFile="images/AblaufService.png" />
<column name="PREVIEW" valueBlobFile="images/AblaufService.png" />
</insert>
</changeSet>
</databaseChangeLog>
.liquibase/generated/images/AblaufService.png

79.5 KiB

......@@ -2,16 +2,16 @@
== Aktivität
Aktivitäten dokumentieren *geschehene Kommunikation* und werden mit involvierten Objekten verknüpft.
Aktivitäten dokumentieren *geschehene Kommunikation* und werden mit involvierten Datensätzen verknüpft.
* Die Verknüpfung ist dafür gedacht, transparent für alle Nutzer, die Aktivität bei den verknüpften Objekten anzuzeigen.
* Involvierte Objekte können bspw. sein: der Datensatz der Firma, des Kontaktes, mit dem gesprochen wurde, sowie ein Angebot, das Anlass für den Anruf war.
* Die Verknüpfung ist dafür gedacht, transparent für alle Nutzer, die Aktivität bei den verknüpften Datensätzen anzuzeigen.
* Involvierte Datensätze können bspw. sein: der Datensatz der Firma, des Kontaktes, mit dem gesprochen wurde, sowie ein Angebot, das Anlass für den Anruf war.
* Zudem können Sie in Aktivitäten Werbemittel hinterlegen und so den *Versand von Werbemitteln* ermöglichen.
Zugriff auf Aktivitäten haben Sie im CRM:
1. Über den *Context Aktivität*, in dem *alle* Aktivitäten im CRM verwaltet werden.
2. Im Sinne einer Historie werden die verknüpften Aktivitäten in den Contexten der verknüpften Objekte angezeigt.
2. Im Sinne einer Historie werden die verknüpften Aktivitäten in den Contexten der verknüpften Datensätze angezeigt.
Neben der manuellen Erfassung unterstützt Sie das CRM mit einer automatisierten Anlage von Aktivitäten direkt aus E-Mails oder nach Telefonaten.
......@@ -22,20 +22,33 @@ Bereiten Sie sich immer bestmöglich auf Kundenkontakte vor, indem Sie die hinte
E-Mails können automatisiert vom System als Aktivität der Kategorie "E-Mail" erfasst werden.
Im DashletStore finden Sie das Dashlet *"E-Mails importieren"*. Wenn Sie dies auf Ihrem Dashboard nutzen, können Sie E-Mail direkt per Drag & Drop (oder über zwischenspeichern und Upload) auf das Dashlet ziehen und eine Aktivität erstellen lassen.
Dabei können drei Fälle eintreten:
Der Mitarbeiter, der den Import vornimmt, wird im Feld "Verantwortlich" eingetragen. Folgende Verknüpfungsmöglichkeiten können beim Import eintreten:
* Absender und Empfänger sind *nicht* im System erfasst. +
=> Aktivität wird *ohne* Verknüpfung angelegt. +
* Absender und Empfänger sind im System erfasst. +
=> *Kontakte und Firmen* von Absender und Empfänger werden mit der Aktivität verknüpft.
* Absender (Privatperson) ist im System erfasst, +
Empfänger ist nicht im System erfasst. +
=> Kontakt des Absenders wird mit der Aktivität verknüpft.
* Absender (Kontakt einer Firma) sind im System erfasst, Empfänger nicht. +
=> Kontakt und Firma des Absenders werden mit der Aktivität verknüpft.
* Absender (Kontakt einer Firma) und Empfänger (Mitarbeiter) sind im System erfasst. +
=> Kontakt und Firma des Absenders werden mit der Aktivität verknüpft. +
=> Der Mitarbeiter wird nicht verknüpft, da er im Feld „Verantwortlich“ eingetragen wird.
. Eine Aktivität *mit* Verknüpfungen wird erstellt, somit werden Sender und Empfänger mit der Aktivität verknüpft.
. Eine Aktivität *ohne* Verknüpfung wird erstellt.
. Es wird keine Aktivität erstellt. Sie erhalten den Hinweis "Datei ignoriert", d.h. die Datei konnte nicht importiert und als Aktivität angelegt werden.
In der Tabelle des Dashlets haben Sie die erstellen Aktivitäten direkt im Zugriff. Diese Anzeige bleibt solange bestehen, bis Sie sich am Client ab- und wieder neu anmelden oder eine neue E-Mail importieren.
[NOTE]
Sie können E-Mails in den Dateiformaten MSG, EML, HTML oder TXT importieren. +
+
Dabei sind folgende Punkte zu beachten: Das Dateiformat MSG wird beim Upload zu EML umgewandelt. Wenn Sie die Datei später erneut herunterladen, bleibt das Format EML. +
Sie können E-Mails in den Dateiformaten MSG oder EML importieren. +
+
Bei den Formaten HTML und TXT erfolgt keine automatische Verknüpfung. Diese ist manuell nachzupflegen.
Dabei ist zu beachten, dass das Dateiformat MSG beim Upload zu EML umgewandelt wird. Wenn Sie die Datei später erneut herunterladen, bleibt das Format EML. +
=== Aktivitäten manuell verknüpfen
......
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<userhelp xmlns="http://www.adito.de/2018/ao/Model" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" VERSION="1.1.0" xsi:schemaLocation="http://www.adito.de/2018/ao/Model adito://models/xsd/userhelp/1.1.0">
<name>021b54fc-18ca-4ff7-bbbe-685a13177085</name>
<majorModelMode>DISTRIBUTED</majorModelMode>
<reference>%aditoprj%/userhelp/021b54fc-18ca-4ff7-bbbe-685a13177085/planning/filterHelp_en_us.adoc</reference>
<path>Planning/filterHelp</path>
<locale>en_us</locale>
</userhelp>
:icons: font
=== Filter by company values
Open the filter in the extended view to display additional filter criteria for the "Properties" field with reference to the company. For example, you can only search for plannings for companies in a certain industry or for plannings for companies with certain delivery terms.
=== Views
==== Grouping
You can group the plannings according to various criteria, e.g. by company, year or volume.
==== Multiedit table
You can select the view "Multiedit table" for the plannings via the view selection button. This will show you the volume values in editable form and you can edit them directly.
[NOTE]
In the Action bar you will find the buttons "Save" and "Reset". You can only reset changes as long as you have not saved them.
=== Serial actions
==== Change responsible person
Select all schedules where the responsible person is to be changed and click on "Change responsible". An area opens on the right where you can define a new person responsible for the selected planning.
==== Change status
When a new planning is created, the status "In planning" is automatically set. You can change the status via the "Change status" button. The status "Fixed" means that the volume and person responsible for a planning can no longer be changed.
[WARNING]
A planning that receives the status "Fixed" can only be adjusted again by a user with the role "Administrator".
\ No newline at end of file
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<userhelp xmlns="http://www.adito.de/2018/ao/Model" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" VERSION="1.1.0" xsi:schemaLocation="http://www.adito.de/2018/ao/Model adito://models/xsd/userhelp/1.1.0">
<name>02ba1419-e1cf-4752-bf83-74a8df09b799</name>
<majorModelMode>DISTRIBUTED</majorModelMode>
<reference>%aditoprj%/userhelp/02ba1419-e1cf-4752-bf83-74a8df09b799/advertising/advertisingmain_view/8e7b4166-c363-4dbf-9a2f-97d60ec4dd84/userHelp_en_us.adoc</reference>
<path>Advertising/AdvertisingMain_view/8e7b4166-c363-4dbf-9a2f-97d60ec4dd84/userHelp</path>
<locale>en_us</locale>
</userhelp>
:icons: font
In the "Advertising items" tab, you will see a list of all the advertising material that are part of this mailing.
[NOTE]
As long as the status of the shipment is "open", you can add more items.
=== Add advertising material
You can add the desired advertising material by clicking the "Create new" button.
In the "Delivery" field, select whether the advertising material is to be delivered personally, by post or by e-mail.
In the field "Product" you can select all *products* which are marked as *advertising material*.
In the "Quantity" field, you specify how many advertising materials are to be sent.
In the "Price" field, the price stored on the advertising material is automatically drawn.
The values in the fields "Actual amount" and "Target amount" are calculated from the *quantity* and the *price*.
If the *advertising material is to be sent free of charge*, activate the "Free" button. This sets the amount in the "Actual amount" field to zero. In the field "Target amount" you can see which costs would arise here.
If you add a *digital advertising material*, the quantity is automatically set to 1. Digital ad material is sent as an email attachment.
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<userhelp xmlns="http://www.adito.de/2018/ao/Model" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" VERSION="1.1.0" xsi:schemaLocation="http://www.adito.de/2018/ao/Model adito://models/xsd/userhelp/1.1.0">
<name>03e60d32-a58f-451b-a1a0-73c52cb86243</name>
<majorModelMode>DISTRIBUTED</majorModelMode>
<reference>%aditoprj%/userhelp/03e60d32-a58f-451b-a1a0-73c52cb86243/employeegroup/editHelp_en_us.adoc</reference>
<path>EmployeeGroup/editHelp</path>
<locale>en_us</locale>
</userhelp>
=== Group name
Each employee group uses a unique name for recognition, which you can assign/change here.
=== Status
If you want to deactivate an employee group temporarily or permanently, you can simply set the status to "inactive".
You can also create an inactive employee group if you do not want to use it actively directly.
=== Employee for Employee groups
Finally, you have the possibility to assign the employees directly to this group. For this purpose, you can add as many lines as you want and select additional employees.
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<userhelp xmlns="http://www.adito.de/2018/ao/Model" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" VERSION="1.1.0" xsi:schemaLocation="http://www.adito.de/2018/ao/Model adito://models/xsd/userhelp/1.1.0">
<name>050cf465-3bf3-4a27-adfd-3e50f00290a0</name>
<majorModelMode>DISTRIBUTED</majorModelMode>
<reference>%aditoprj%/userhelp/050cf465-3bf3-4a27-adfd-3e50f00290a0/_____system_application_neon/service/userHelp_en_US.adoc</reference>
<path>_____SYSTEM_APPLICATION_NEON/Service/userHelp</path>
<locale>en_US</locale>
</userhelp>
:icons: font
== Service
This menu group contains all the required dahsboards and contexts for a service employee and the service team leader.
Here you will find all the tools for creating, editing and planning service tickets.
Each *service employee* can view his current tasks and tickets via his own service dashboard.
In addition, each employee can create new tickets via the "Ticket Control Center" dashlet and pull their next ticket from the ticket pool for processing.
[NOTE]
Which ticket an employee receives via the button "Drag next ticket" is determined by a service administrator via a separate setting.
For more information on these settings, see the relevant contexts.
As a *team leader* for the service area, you can view an overview of all tickets via your own "team leader dashboard".
There you will find graphical evaluations of received tickets, the distribution of priorities and much more information.
[NOTE]
You can only view the "Team Leader Dashboard" with a corresponding role in ADITO.
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<userhelp xmlns="http://www.adito.de/2018/ao/Model" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" VERSION="1.1.0" xsi:schemaLocation="http://www.adito.de/2018/ao/Model adito://models/xsd/userhelp/1.1.0">
<name>05882ac3-9685-4cff-9928-01d63b4eeb86</name>
<majorModelMode>DISTRIBUTED</majorModelMode>
<reference>%aditoprj%/userhelp/05882ac3-9685-4cff-9928-01d63b4eeb86/salesproject/salesprojectmain_view/673a34c7-5781-4c72-b0c8-944f1e5de9c6/userHelp_en_us.adoc</reference>
<path>Salesproject/SalesprojectMain_view/673a34c7-5781-4c72-b0c8-944f1e5de9c6/userHelp</path>
<locale>en_us</locale>
</userhelp>
:icons: font
In the tab *Overview* you can see the sales phases as well as the checklists linked to them and you can see the project team.
=== Sales phases
In the graphical representation of the *sales phases* the *current phase is marked blue*. You can use the edit button next to the phases to release the area for editing and switch to any other phase. You can also switch to another phase via the detail area in the preview.
The administrator can enter an *automatic probability* for each phase. As soon as the sales project reaches this phase, the defined probability is adopted. Probabilities can also be adjusted manually in the detail area of the preview. If a manually entered probability is already above the automatic probability of the phase, the probability is not overwritten.
:url_salesproject: /client/USERHELP/help?applicaton=Salesproject%2FmainHelp&fullhelppath=Salesproject%2FmainHelp
[NOTE]
A theoretical explanation of the sales phases can be found link:{url_salesproject}[here]. The phases can be customized by the administrator.
For each sales phase, *checklists* can be defined and maintained by the administrator. The checklist entries provide information about what is to be done in the respective phase. However, it is possible to switch to another phase without checking off all the checklist entries.
There are checklist entries that have to be checked off manually and those that are checked off automatically. To check off an entry *manually*, select it and click the "Set completed" button (e.g. when a contract is signed). This records who set the entry to completed and when. You can also undo this by marking the entry and clicking on "Set not completed".
*Automatic entries* are checked by the system and ticked off as soon as the required information has been entered in the system (e.g. project start has been entered).
=== Buying center & internal project team
==== Person responsible for the project
The person who creates the sales project is automatically added as a team member and marked as *project responsible*. Another team member can be entered as "responsible" at any time via the edit view. The responsible person is marked with an asterisk in the "Buying Center and internal project team" area.
Each member in your project, *external or internal*, can be entered here with a *role for this sales project*.
==== Roles in the sales project
The following roles are available:
* The *Initiator* identifies a need to be bought in to be able to achieve a goal.
* The *Decision Maker* strengthens the company through his decisions.
* The *influencer* supports the profiling of the innovation.
* The *user* has a workload reduction through the application of the innovation.
* The *buyer* negotiates the conditions with the internal sales department or with the internal area manager.
==== Create "MS Teams" Team
You can create an *"MS Teams" team* for the members of the sales project. To do this, click the "MS Teams" button and select the action "Create team". A preview opens where you can give the team a name and add or remove contacts from the team. Internal project members are automatically assigned the "MS Teams" roles "Owner" or "Member". External project members are assigned the "MS Teams" role "Guest".
The following *additional actions* can be found in the drop-down menu of the "MS Teams" button:
* Edit Team: With this action you can add members to the existing team or remove members from the team.
* Select Team: With this action you can select an "MS Teams" team from any sales project.
* Restore Team: You can use this action to restore a deleted team.
* Open MS Teams: Use this action to *open the team in MS Teams*.
* Delete Team: Use this action to delete an "MS Teams" team.
\ No newline at end of file
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<userhelp xmlns="http://www.adito.de/2018/ao/Model" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" VERSION="1.1.0" xsi:schemaLocation="http://www.adito.de/2018/ao/Model adito://models/xsd/userhelp/1.1.0">
<name>07a1b160-45ce-4afa-9010-eaa67be3a002</name>
<majorModelMode>DISTRIBUTED</majorModelMode>
<reference>%aditoprj%/userhelp/07a1b160-45ce-4afa-9010-eaa67be3a002/offer/offermain_view/e6b12eed-d67e-467c-9302-f6340f901235/userHelp_en_us.adoc</reference>
<path>Offer/OfferMain_view/e6b12eed-d67e-467c-9302-f6340f901235/userHelp</path>
<locale>en_us</locale>
</userhelp>
:icons: font
=== Information
In the area "Information" you can enter free text. Enter information here that cannot be included elsewhere in the Context "Offer".
[NOTE]
This text will not be displayed in the offer.
=== Header text and footer text
When creating the offer you could enter a free text for the header and footer or select text from a document template. This text is displayed here and can be *adjusted* by you *at this point*.
[NOTE]
Any changes you make here will not be applied to the document template and are therefore only valid for this offer.
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<userhelp xmlns="http://www.adito.de/2018/ao/Model" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" VERSION="1.1.0" xsi:schemaLocation="http://www.adito.de/2018/ao/Model adito://models/xsd/userhelp/1.1.0">
<name>48b4dbef-41b0-4cca-862f-cfe702cbf177</name>
<name>08ef503e-f8c9-4e48-a4cc-82eacbd27c97</name>
<majorModelMode>DISTRIBUTED</majorModelMode>
<reference>%aditoprj%/userhelp/48b4dbef-41b0-4cca-862f-cfe702cbf177/favorite/mainHelp_de_DE.adoc</reference>
<path>Favorite/mainHelp</path>
<locale>de_DE</locale>
<reference>%aditoprj%/userhelp/08ef503e-f8c9-4e48-a4cc-82eacbd27c97/task/filterHelp_en_us.adoc</reference>
<path>Task/filterHelp</path>
<locale>en_us</locale>
</userhelp>
:icons: font
:hardbreaks:
=== Priority and due
The *priority* is mapped with the *color*:
* Black: *none
* [lime]#Green:# *low*
* [yellow]#Orange:# *normal*
* [red]#Red:# *High*
The *due date* is mapped with the *icon*:
* *Not due* -> the circle is empty
(Start > current date)
* *Due* -> the circle is filled in
(Start < current date < due)
* *Overdue* -> there is an exclamation mark in the circle
(current date > due)
=== Predefined filters
By means of a predefined filter, tasks with the status "completed" are not shown in the results list. It is also defined that the tasks are displayed for which you are entered as the processor or within the scope of the department as the processor. In order to display completed tasks as well, you can adjust the extended filter.
=== Dynamic filters
Dynamic filters* are available for filtering the tasks. With these you can filter e.g. by time periods or users.
*filter condition:*
* Due -> past -> 1 - weeks
* Start -> Within -> This week
* Requester -> same -> ME
* Processor -> same -> ME or other employees
With these you can, for example, filter for all tasks that are due in the corresponding period, or track *delegated tasks*.
If you save a dynamic filter or create a dashlet for it, the system will *always apply that filter based on the current date* or *current user*.
=== Action: Set Done
Tasks can be set complete with the series action in the filter view or the action in the preview.
=== Individual graphical evaluation
Use a bar chart to run an evaluation on the number of tasks.
To do this, switch to the *Bar view* and define the X-axis in the grouping.
You can select several properties for the grouping. Thus you have the possibility with *drill down and drill up* to view the data.
[TIP]
To trigger the drill down, click on the desired bar in the diagram. You can trigger the drill up via the "Back" button.
\ No newline at end of file
......@@ -7,7 +7,7 @@ Im Bereich "Information" können Sie Freitext eingeben. Tragen Sie hier Informat
Dieser Text wird nicht im Angebot angezeigt.
=== Kopftext und Fußtext
Beim Anlegen des Angebots konnten Sie für Kopf- und Fußtext einen Freitext eingeben bzw. Text aus einer Dokumentvorlage wählen. Dieser Text wird Ihnen hier angezeigt und kann von Ihnen an dieser Stelle nochmals *angepasst werden*.
Beim Anlegen des Angebots konnten Sie für Kopf- und Fußtext einen Freitext eingeben bzw. Text aus einer Dokumentvorlage wählen. Dieser Text wird Ihnen hier angezeigt und kann von Ihnen an *dieser Stelle nochmals angepasst werden*.
[NOTE]
Alle Änderungen, die Sie hier vornehmen, werden nicht in die Dokumentvorlage übernommen und sind somit nur für dieses Angebot gültig.
:icons: font
In diesem Reiter können Sie *Eigenschaften für die zu importierenden Datensätze* hinterlegen. Dafür gibt es zwei Vorgehensweisen:
In diesem Tab können Sie *Eigenschaften für die zu importierenden Datensätze* hinterlegen.
1. *Festlegen eines Standardwertes* falls eine Eigenschaft in der Importdatei nicht gesetzt ist.
So können Sie für Daten, bei denen in der Importdatei kein Wert für die Eigenschaft angegeben ist, den hier ausgewählten Wert übernehmen.
2. *Setzen einer Eigenschaft bei allen importierten Datensätzen*
So können Sie bspw. die Eigenschaft "Branche" gleich "Service" anlegen.
Wenn Sie später den Import ausführen, wird bei allen dadurch angelegten Firmen die Eigenschaft Branche = "Service" hinterlegt.
Wenn Sie später den Import ausführen, wird bei allen dadurch angelegten Firmen die Eigenschaft "Branche = Service" hinterlegt.
[NOTE]
Falls Eigenschaften, die Sie benötigen nicht zur Auswahl stehen, können diese durch Benutzer mit der Rolle Fachadministrator erweitert, angepasst und deaktiviert werden.
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment